Thomas More 2022

Case
Thomas More 2022

Met 42 professionele bacheloropleidingen, 18 graduaatsopleidingen en ruim 20.000 studenten in Antwerpen, Geel, Lier, Mechelen, Sint-Katelijne-Waver, Sint-Niklaas, Turnhout en Vorselaar is de Thomas More-hogeschool de grootste kweekvijver voor hooggeschoold professioneel talent in de provincie Antwerpen.

Jaarlijks worden online en on campus heel wat infomomenten georganiseerd waar toekomstige studenten kennis kunnen maken met het aanbod van Thomas More. Deze infomomenten zijn heel belangrijk voor de hogeschool, aangezien er veel wordt geïnvesteerd in hun campussen en het bijhorende gemeenschapsgevoel.

Om deze infomomenten zo goed mogelijk in het bewust zijn van toekomstige studenten te stoppen, werd er een passende out of home campagne uitgewerkt.

BE WHERE YOUR AUDIENCE IS

De hoofddoelstelling: Thomas More 100% aanwezig daar waar studenten zich bevinden. De CIM (Centrum voor Informatie over de Media) database leerde ons dat deze doelgroep actief en on the go is. Snackbars, fitnesscentra, cafés, discotheken, winkelstraten,… zijn concretere locaties die de studenten frequent bezoeken, te voet of met de bus.

Om de infomomenten in de kijker te zetten, werd er doorheen het jaar in de ruime provincie in de buurt van deze drukbezochte plaatsen zo’n 190.000 out-of-home media ingezet, en dit aan de hand van verschillende soorten dragers: wildpostering, grote kaders, bierviltjes, toiletreclame, inside bus banners,…

De affiches die in het straatbeeld verschenen springen meteen in het oog door de typerende kleuren van Thomas More. Daarnaast werden deze voorzien van een QR-code die naar de webpagina verwees met aanvullende informatie over de infomomenten.

Qua spreiding lag het zwaartepunt van de affichagecampagnes op de campussteden.

Voor de bussen hebben we gekozen voor window stickers. Vlak voor de zomer zouden pendelende studenten op de zijkant van 60 lijnbussen in provincie Antwerpen Thomas More zien glimmen.

In de lente en zomer was het de beurt aan de togen. Gedurende deze periode was Thomas More aanwezig in het favoriete café van de studenten met een bierviltjes-actie. Wist je dat 22% van de bierviltjes wordt gebruikt om aantekeningen te maken? Een café is dus niet alleen de ideale plaats om een glas te delen met je vrienden, maar ook om samen tot briljante ideeën te komen.

Dankzij het uitgebreid aanbod aan opleidingen binnen ‘levenslang leren’, vinden meer zij-instromers hun weg naar de hogeschool. Voor die reden werden deze zij-instromers ook als een aparte focus opgenomen in onze marketingplannen.

Op deze manier diversifieerden we de boodschap in de campagne naar deze (volwassen) doelgroep(en) met aparte affiches in het straatbeeld rond de eigen campussen en VDAB kantoren: inspelend op werken & studeren combineren, heroriënteren, …