Securitycampagne

Case
Securitycampagne

Banken en telecomspelers verenigen rond één duidelijke boodschap? Deze ongehoorde campagne werd samen met itsme verwezenlijkt in de vorm van hun securitycampagne, ter gelegenheid van hun 5de verjaardag.

Itsme werd in 2017 gelanceerd om een digitale identiteit te ontwikkelen waarmee Belgische burgers kunnen inloggen op de platformen van de overheid, banken, verzekeringen en andere privébedrijven. Anno 2022, gebruiken 6,5 miljoen Belgen itsme om transacties en hun identiteit te bevestigen. Op hun vijfde verjaardag blijkt aan de straffe cijfers van itsme dat het de juiste keuze was om partners uit alle domeinen samen te brengen om dit maatschappelijk objectief te realiseren.

Al deze stakeholders die deelnamen aan de campagne zijn het over eens met eenzelfde boodschap: itsme Digital ID is de veiligste login! Veiligheid werd het centrale thema van de campagne aangezien het ook één van de kernkenmerken is van itsme. Het is ongezien in België dat concurrerende bedrijven naar buiten komen met één gezamenlijke advertentie. Ze hebben immers hetzelfde gemeenschappelijk doel met itsme: het online leven eenvoudiger en veiliger maken.

Met deze campagne konden we aan de hand van Out-Of-Home ervoor zorgen dat de betrokken banken over andere banken communiceren en elkaar zelfs complimenten geven zonder individueel eigenbelang uit te beelden. Dit deden we aan de hand van digitale en papieren borden af te stemmen op elkaar zodat deze onderling konden praten.

“100% akkoord met ING”, staat er op een affiche van BNP Paribas Fortis. “Hierover zijn we het eens met KBC”, stelt ING dan weer. “We delen de mening van BNP Paribas Fortis”, klinkt het bij KBC. Waarop de banken eensluidend vervolgen met: “itsme is de veiligste login.”

itsme, Federate en ZIGT werkte samen om deze unieke OOH-campagne tot stand te brengen. Gedurende de hele maand juni was deze zichtbaar op verschillende Out-of-Home formaten in grote steden en stations in België.