Q-Music luisteraars probeerden maar liefst 7,4 miljoen keer binnen te raken voor een Bitcoin!

Case
Q-Music luisteraars probeerden maar liefst 7,4 miljoen keer binnen te raken voor een Bitcoin!



Voor wie niet wegwijs is in de cryptowereld, is de Nederlandse crypto exchange BLOX misschien wel de oplossing. BLOX wil de crypto wereld versimpelen en toegankelijk maken voor het grote publiek aan de hand van hun gebruiksvriendelijke app. Met deze app kan je gemakkelijk crypto valuta zoals Bitcoin en Ethereum kopen en verkopen.

Om de cryptowereld tot bij dit grote nieuwe publiek te brengen in België, ging BLOX in zee met ZIGT.

We opteerden voor een multimedia mix bestaande uit TV Billboarding, Out-of-Home, Digital – Video & Display, gecombineerd met een grote publiciteitsactie op de radio.

In juni werd op VTM tijdens de vier UEFA Nations League matchen van De Rode Duivels billboards ingezet. Deze keuze werd ondersteund door de crypto doelgroep, mannen 25-54 sociale groep 1-4, die een goede match was met deze programmatie. Tijdens dezelfde periode selecteerde we ook shortform OLV rondom De Rode Duivels. Van de doelgroep zijn uiteindelijk 316.000 personen, of 41%, minstens één keer bereikt. De click-through-rate was het hoogste op de dag van de Bitcoin-actie met Q-Music.

 

BLOX bundelde op 15 juni de krachten met Q-Music. Elke luisteraar die woensdagochtend tussen 7u en 9u de Ochtendshow van Maarten en Dorothee belde en binnengeraakte won een Bitcoin.

In totaal probeerden Q-Music luisteraars maar liefst 7,4 miljoen keer binnen te raken bij de Ochtendshow om een Bitcoin op de BLOX-app te bemachtigen. In vergelijking met een soortgelijke actie van Q-Music in 2021, waar luisteraars auto’s konden winnen, werd er vier keer meer gebeld dan toen. De actie werd met enthousiasme in de pers onthaald, en leidde tot 30.000 app downloads voor BLOX.

Tussen 13 juni en 19 juni kon er in de Veldstraat in Gent en de Meir in Antwerpen via blowUP media hun Frontline borden bezichtigd worden. Deze borden klopten met het creatief beeld dat bij BLOX paste. Deze borden toonden de voorbijgangers aan welke verschillende cryptomuntheden je kan kopen en verkopen op BLOX.

Bovenstaande mediamix leidde tot een indrukwekkende stijging in app downloads en brand awareness voor BLOX. We kunnen uit deze resultaten besluiten dat we zeker de juiste doelgroep hebben bereikt.

Foto bron: https://www.instagram.com/p/CeNyDJLDDTA/?next=%2F