Digital Marketing Live @ Amsterdam
04-07-2019

Inspiratie, Insights en learnings
Digital Marketing Live @ Amsterdam

Amsterdam, 27 juni 2019. Digital Marketing Live. Een event waar je festivalgewijs keuzes maakt welk podium je voorkeur geeft.

De performing artists noemen dan niet P!nk, Bastille of Angèle maar onder andere Ron Simpson, Marco Kloots, Sytse Kooistra, Mirte Van Deursen en onze eigen Jasper Colijn.
Tompoezen en avocado’s zijn pure Rock and Roll. Met Hertog Jan kan iedereen zich professional voelen in het bierrijpen. Inspiratie, Insights en learnings waren de keywords van de dag.

Overgoten door digitale input werd er één statement meer en meer duidelijk. Moeten we ons niet (nog) meer de vraag stellen of online en offline meer hand in hand zouden wandelen in plaats van naast elkaar. Weg met silodenken, samen werken aan the bigger picture in plaats van alleen de gouden medaille te willen dragen. Leveren hogere budgetten, hogere resultaten? Moeten we de doelgroep omver blazen met advertising? Of zoals Ron Simpson aanhaalde: is een beetje kietelen en verder afwachten voldoende? Hebben we op al deze vragen een klaar, éénduidig en duidelijk antwoord? Neen. Moeten we deze vragen bij elke nieuwe briefing, opdracht, wens, wil stellen. Ja.

We leven in een moderne wereld waar we als persoon niet geclassificeerd kunnen worden als een internetgebruiker, een televisiekijker, een radioluisteraar. We zijn ieder een persoon op zich, die op verschillende manieren kan en wil bereikt worden. We willen relevante content die bij ons past en bij onze interesses aansluit.

Overroepen worden met schreeuwerige, koop nu, wij zijn (uiteraard) de beste, advertenties heeft steeds minder en minder impact. Storytelling, de doelgroep deel laten uitmaken van je merk en deze uitbouwen tot ambassadeurs lijkt tot succesverhalen te leiden. Van de Grand Prestige van Hertog Jan tot de gratis tompoes voor je verjaardag bij HEMA.

In een wereld waar de X, Y, Z, A-generaties elkaar snel opvolgen is data belangrijker dan ooit. Hoe we met deze toestroom aan data moeten omgaan, kan volgens Daniël Markus volgens zijn 5-driver model of het flipperkastmodel. “Wat is de beste besteding van de volgende euro en je volgende uur? Data geeft je het antwoord.”
In deze moderne tijden krijgt data steeds een grotere impact en vooral de manier waarop we met deze data omgaan. Hier zijn het de mensen aan de knoppen die de touwtjes in handen hebben. Laten we dat nu net doen bij ZIGT.