Ontmoet Mediaplanner Hanne



Even voorstellen:

Ik ben Hanne, ben 28 jaar en ik woon in Mechelen. In Leuven heb ik Taal- en Letterkunde en Bedrijfscommunicatie gestudeerd.

Wat doe je bij ZIGT?

Ik ben mediaplanner bij ZIGT. Ik werk op verschillende klanten en voor hen ben ik het aanspreekpunt binnen ZIGT. Ik werk de strategie uit, maak hun mediaplannen, werk de campagnes uit en volg deze op, bijgestaan door mijn collega’s die zorgen voor de digitale media. We kijken samen met de klant hoe we met media hun doelstellingen het beste kunnen bereiken en gaan samen voor optimale resultaten. Afhankelijk van het type klant en de sector verschilt de nadruk die gelegd wordt op de keuze van mediumtypes. Elke werkdag is dus zeker gevarieerd!

Wat drijft je?

Het leuke aan werken in de media is dat je het resultaat van je werk meteen te zien krijgt als je campagne live gaat. Een Tv-spot zien die ingeboekt is door ons in of een advertentie op een website van een van onze klanten zien passeren geeft veel voldoening. De campagnes zijn natuurlijk een weg om het doel van de klant te bereiken. De uitdaging is om uit duizend-en-één keuzes het beste en effectiefste plan voor jouw klant op te stellen. Dit plan zal altijd iets anders zijn in functie van de klant, learnings van vorige campagnes en evoluties op de markt. Bebat is de grootste klant waar ik op werk. Als ik dan zie dat er mede door onze campagnes een record aan batterijen is opgehaald, en dat er uit onderzoek blijkt dat er echt een gedragsverandering is ingezet, maakt me dat heel trots.

Hoe zit het met ZIGT?

ZIGT bestaat nu bijna 11 jaar in België en we zijn de laatste jaren enorm aan het groeien. Intussen zijn we al met 20 collega’s en we verwelkomen er graag nog veel meer! ZIGT heeft een leuke, open sfeer, zowel binnenshuis als naar de klanten toe. Omdat er weinig lagen zijn binnen ZIGT is er veel direct contact met de klant. Transparantie dragen we hoog in het vaandel, zowel in onze werkwijze als financieel. Ook staan we in nauw contact met ZIGT in Nederland waardoor we heel snel kunnen schakelen in functie van de noden van de klant (vb. onderzoek, creatie etc.).

En je toekomst?

Ik ben nog maar een jaar aan de slag als mediaplanner bij ZIGT dus mijn leercurve hier is zeker nog aan het stijgen. Mijn focus momenteel ligt op mijn eigen kennis uitdiepen en die van anderen vergroten op basis van mijn eigen expertise op audiovisueel vlak. Op iets langere termijn zou ik graag de opleiding van collega’s binnen ZIGT (zij het juniors of mensen die van een andere sector komen) willen helpen ondersteunen. In de one-to-one’s en evaluatiegesprekken wordt er telkens gepolst waar ik mezelf zie, welke richting ik uit wil binnen ZIGT en hoe ZIGT me daarbij kan helpen. Mijn verantwoordelijken houden steeds de vinger aan de pols over hoe ik me voel, zowel binnen ZIGT als privé.

Even bellen?

Natuurlijk! Je kan altijd een mailtje sturen naar hanne.henkens@zigt.be en dan kunnen we iets inplannen. Het leuke aan ZIGT (en al mijn collega’s) is dat contact zoeken heel laagdrempelig is: iedereen staat klaar om een woordje uitleg te geven!