Hoop voor de bioscoop
06-07-2021

Cinema
Hoop voor de bioscoop

Waar blijft die zomer toch? Dat vragen we ons allemaal af, maar er is waarschijnlijk wel één deel van de bevolking dat niet klaagt over de aanhoudende regen: de mensen die werkzaam zijn in de cinemawereld. Zij mochten immers op 9 juni heropenen, na een verplichte, ‘tijdelijke’ sluiting van maar liefst bijna 8 lange maanden. Maar ze zijn terug en ditmaal met een bezoekerscijfer dat 51% hoger ligt dan bij de eerste heropening, begin juli 2020. Je zou denken dat er iets anders roet in het eten zou gooien, namelijk het EK met de gouden generatie Rode Duivels. Maar zelfs tijdens de match België-Portugal daalde het aantal bezoekers gewoonweg niet. Zal het aantal nu stijgen gezien de match afgelopen vrijdag niet afliep zoals we hoopten? Al is ook nu elke cinemaweek sterker dan de vorige. Tijdens de eerste week haalden ze 80.000 bezoekers, in de derde (en laatste volgens de huidige cijfers) maar liefst 171.200 bezoekers.

Een ouder cinema-nieuwtje interessant voor de mediawereld. Voor een lange tijd had Brightfish het monopolie over adverteren in cinema’s, maar sinds kort is Transfer de regie rond reclame in UGC cinema’s. Brightfish heeft dan nog wel de andere cinema’s in zijn portefeuille, maar we zijn benieuwd naar de gevolgen hiervan voor adverteerders en agencies.

Lang leve de cinema! Ik hoop één dezer ook eens naar de cinema te kunnen gaan, vooral voor de film ‘Cruella’. Het is ook de ideale plek om je doelgroep op een originele en impactvolle manier te bereiken. Benieuwd naar de mogelijkheden? Aarzel dan niet ons te contacteren!