Verbouwen op VTM én Play4
15-04-2021

Blind Gekocht en Huis Gemaakt
Verbouwen op VTM én Play4

Sinds gisterenavond (14 april 2021) is Blind Gekocht opnieuw te zien op Play4, dit op hetzelfde moment als het eerste seizoen van Huis Gemaakt, dat sinds enkele weken op VTM te zien is. Een slimme zet van Play4 of is het nieuwe programma van Dina Tersago al zo warm ontvangen door de kijker? We hebben het even uitgezocht!

Waarbij we vroeger fan (ik toch zeker!) waren van The Block met Hans Otten en Hanne Troonbeeckx, was het jarenlang wachten tot er een nieuw verbouwprogramma te zien was. In 2019 was het zover: Blind Gekocht. Meteen een schot in de roos met maar liefst gemiddeld 292.099 kijkers* in seizoen 1 en 256.613 kijkers* in seizoen 2. De titel van het programma zegt al meteen waarover het gaat: deelnemers geven hun woonbudget uit handen en zetten bij wijze van spreken geblindeerd hun handtekening onder de verkoopovereenkomst, zonder nog maar één blik te werpen op hun toekomstige woning.

Na 2 seizoenen geeft Dina Tersago haar fakkel door aan Kobe Ilsen, die nu de koppels gaat bijstaan in dit bijzondere avontuur. De reden van Dina? Zij presenteert nu Huis Gemaakt, het nieuwe verbouwprogramma van VTM. In Huis Gemaakt gaan koppels de strijd aan om hun droomhuis te winnen. Huis Gemaakt is al op antenne sinds woensdag 3 maart en haalt gemiddeld 277.503 kijkers, meteen een mooie start van dit nieuwe format.

We waren nieuwsgierig of de start van Blind Gekocht (op woensdag 14 april) een invloed zou hebben op de kijkcijfers van Huis Gemaakt. Blind Gekocht start ook 5 minuten eerder (om 20u35) en Huis Gemaakt om 20u40. Blind Gekocht heeft bij zijn eerste aflevering 285.177 kijkers weten te strikken (+6,5% tegenover het gemiddelde van de voorbije 2 seizoenen), terwijl Huis Gemaakt 224.917 kijkers weet vast te houden (-19% tegenover het gemiddelde van de weken voordien). We kunnen stellen dat Blind Gekocht nog steeds de sterkhouder is als we beide verbouw-programma’s naast elkaar plaatsen maar we houden de kijkcijfers ook de komende weken nauwlettend in het oog.

Uw merk verbinden aan een bepaald programma? Wij helpen je graag verder voor een onafhankelijk advies hierover!

(*) Bron CIM TV: Live cijfers, target 4+