TF1 kiest voor Transfer
15-05-2017

Premium content for premium campaigns
TF1 kiest voor Transfer

Binnenkort zal de Belgische TF1-kijker ook reclameboodschappen te zien krijgen die specifiek op hem gericht zijn. TF1 kiest daarbij voor de Vlaamse reclameregie Transfer. Dat is geweldig nieuws voor Transfer, maar minder goed nieuws voor de tv-omroepen uit Franstalig België.

Transfer, een van de snelst groeiende reclameregies in België, haalt een belangrijke slag binnen. Vanaf september zal TF1 namelijk ook reclameboodschappen uitzenden die afgestemd zijn op de Belgische kijker, en die advertentieverkoop zal verzorgd worden door Transfer. Voor de jonge reclameregie is dit een belangrijk succes. TF1 bezit namelijk een commercieel marktaandeel van maar liefst 19% op de kijkersmarkt in Franstalig België (+ 20 jaar). Transfer onderlijnt daarmee haar motto: “Premium content for premium campaigns”.

RTL en RTBF zullen minder blij zijn met het nieuws. Zij zullen op termijn waarschijnlijk een groot deel van hun advertentiebudgetten naar Frankrijk zien verhuizen.