Media Groep Rossel investeert in Brusselse scale-up App Tweak
09-04-2021

App Tweak
Media Groep Rossel investeert in Brusselse scale-up App Tweak

Media Groep Rossel heeft een meerderheidsaandeel verworden in de Brusselse scale-up App Tweak, een bedrijf gespecialiseerd in App Store Optimisation (ASO). 

Via ASO probeert men een hogere ranking te bekomen zodat meer mensen je app ontdekken waardoor de App meer zichtbaarheid krijgt waardoor deze ook vaker zal gedownload worden.

Net als bij zoekmachine optimalisatie (SEO) vormen keywords de basis bij App Store Optimalisatie. Meer dan de helft van alle app-gebruikers zoekt een applicatie via één of meer zoekwoorden. Op dezelfde keywords wil je ook dat jouw applicatie naar voren komt als gebruikers daarop zoeken.

Hoe gaat dit nu in zijn werk?

ASO begint bij het optimaliseren van de App’s metadata.  Dit kan volgende elementen inhouden;
title, ondertitel, beschrijving, keyword veld (iOS), categorie, naam ontwikkelaar, tags (Google Play) etc…) 

Verder houdt dit ook het optimaliseren van de visuals (icons, screenshots, video, etc…) die je gebruikt in de App/Play Store om aantal downloads te boosten. En dit om het uiteindelijk doel te bereiken: App/Play store bezoekers te laten converteren tot klanten.  

App Tweak stelt bedrijven in staat de zichtbaarheid van hun app te vergroten in de rankings van de App Store van Apple en de Play Store van Google. Op deze manier kunnen jonge, start-ups concurrenten met de apps van de giganten in de markt. Amazon, Adobe en Yelp zijn al klant bij deze Brusselse scale-up. 

App Tweak verzamelt sinds 2014 data. Via een gebruiksvriendelijke interface hebben marketeers toegang tot data om hun ASO strategie te implementeren. Een interessante feature is de competitor analysis waarbij marketeers inzicht hebben in de ASO strategie van de grootste concurrenten.