Klasse is weer helemaal terug van (bijna) weggeweest
17-11-2015

Top!
Klasse is weer helemaal terug van (bijna) weggeweest

Klasse wint B2B Press & Communication Award voor Best Relaunch.

Het doek valt voor Klasse, zo luidde het persbericht op zondag 12 oktober 2014. Als gevolg van besparingen door de Vlaamse regering, werd bijna het hele budget teruggeschroefd. De toekomst van Klasse was op dat moment nog onduidelijk en de nieuwe strategie was nog niet geweten. Werd het een digitaal blad, krijgt het een website,…?

Wel, hun nieuwe strategie werd mooi bekroond tijdens de B2B Press & Communication Awards 2015 als winnaar van de award voor Best Relaunch. Klasse verschijnt nu vier keer per schooljaar en legt nu de focus op leraren, waar het voordien vooral als communicatie diende naar zowel leraren, directeurs, ouders en leerlingen.

De papieren uitgave werd in een nieuw, fris jasje gestoken en kent voortaan thema’s die aansluiten op de behoeften van leraren. De eerste nieuwe editie werd gratis verstuurd naar alle scholen. Vanaf 23 september kende ook de website een responsive revamp.

Resultaat? De website heeft 4.144 aangemaakte profielen, er werden 1.505 betaalde abonnementen & 4.530 aangevraagde abonnementen geregistreerd. De Facebookpagina heeft momenteel 11.350 likes en Facebookgroep ‘Pas voor de Klas’ telt bijna 8.000 startende leraren.