De eerste inzichten na de IOS 14.5 update
17-06-2021

IOS 14.5 update
De eerste inzichten na de IOS 14.5 update

Eind april vond de nieuwe iOS 14.5 update plaats. Onderzoek van Flurry Analytics toont aan dat in de eerste 3 weken wereldwijd 85% van de Apple gebruikers weigerde om zich te laten tracken door apps. In de Verenigde Staten loopt dit percentage zelfs op tot 96%. Wel zagen we tijdens deze 3 weken een zeer lichte stijging van 4% die de tracking toch toestaan.

Ondanks het grote aandeel aan mensen die ervoor kiezen om hun niet te laten tracken, krijgen deze alsnog evenveel reclame te zien. De inhoud van deze advertentie wordt hierdoor echter minder persoonlijk en minder relevant. Door middel van tracking kunnen adverteerders de gebruikers veel efficiënter benaderen, wat nu deels verhinderd wordt door de iOS-update. Hoe meer mensen het tracken toestaan, hoe gerichter bedrijven kunnen adverteren. Hopelijk blijft deze dus in stijgende lijn gaan.

Jente Anthoons
Jente Anthoons
Digital Campaign Executive