Proximus TV test targeted advertising met Dobbit TV & Transfer
10-11-2015

Gericht adverteren
Proximus TV test targeted advertising met Dobbit TV & Transfer

Proximus start een proefproject voor targeted advertising samen met Dobbit TV en zijn reclameregie Transfer.

Proximus TV-klanten in West-Vlaanderen krijgen reclamespots en product placement te zien van lokale adverteerders. In deze testcase samen met Dobbit TV zijn dit lokale doe-het-zelfwinkels en producten. Wat ook interessant is aan dit proefproject is het targeten aan de hand van technische preconfiguraties, er is namelijk geen verwerking van persoonlijke gegevens nodig.

Phillip Vandervoort, Chief Consumer Market Officer bij Proximus:

“Het doel van de test is feedback van onze klanten verzamelen en de toegevoegde waarde voor adverteerders en hun interesse voor gerichte reclame in kaart te brengen.”

Na deze testcase met Dobbit TV worden nog proefprojecten opgezet met verschillende andere mediapartners. Samen met Transfer wordt na de evaluatie van deze eerste case, gekeken naar een nationale uitrol maar wij zijn in ieder geval benieuwd wat de resultaten zijn van deze eerste testcase.