Joepie focust zich op digitale aanpak
29-01-2016

Tienermeisjes
Joepie focust zich op digitale aanpak

Jongerenmagazine Joepie zal vanaf dit jaar om de drie maanden verschijnen. De titel zal dus vier keer per jaar een creatieve special uitbrengen rond vier thema’s: Mode, Beauty, Body & Relatie. Joepie publiceerde al langer niet alleen een printeditie en zette enkele maanden geleden al de Joepie app op de kaart. De Persgroep gaat voor een digital-first aanpak en lanceert Joepie als een volwaardig digitaal merk.

Joepie roept heel wat herinneringen in mij naar boven. Zo zat ik 10 jaar geleden elke woensdagmiddag klaar met mijn zakgeld om de nieuwe Joepie te gaan halen. Toen hadden we nog geen smartphone of elk onze eigen laptop om op te surfen en van het woord “tablet” of “4G” was bij ons thuis nog geen sprake.

Tegenwoordig zit de jeugd vastgekluisterd aan hun smartphone en lezen alle nieuwtjes meteen digitaal. De Persgroep maakt dan ook geen onlogische keuze om Joepie als maandelijks (en een tijdje geleden nog wekelijks) magazine stop te zetten. Print helemaal laten verdwijnen is natuurlijk ondenkbaar.

Joepie focust zich voornamelijk op tienermeisjes en de thema’s van deze edities sluiten mooi aan bij de interesses en trends uit hun leefwereld.

Veel succes Joepienators!