Het 93ste Autosalon
19-01-2015

Brussels Expo
Het 93ste Autosalon

Ook dit jaar vind in Brussels Expo opnieuw het Autosalon plaats. Inmiddels is de jaarlijkse autobeurs reeds aan haar 93ste editie toe.

Naast de talloze auto- en motormerken trekt het autosalon ook steeds meer reclameregies aan, die via hun aanwezigheid op het Salon hun klanten een uniek advertentieaanbod willen aanbieden. Zo zijn ook De Persgroep Advertising en Rossel Advertising van de partij op deze editie van het Salon. Gedurende vijf dagen brengen beide regies gepersonaliseerde versies van de kranten Het Laatste Nieuws en Le Soir uit die volledig zijn opgebouwd rond de aanwezige automerken. Deze speciale uitgaven worden exclusief verdeeld op het Autosalon van Brussel.

Brian Bollen, sales manager bij De Persgroep Advertising deelt mee dat beide regies ook dit jaar weer nauw hebben samengewerkt om een gratis automagazine rond het Autosalon te creƫren. Dit magazine wordt verspreidt op 775.000 exemplaren en verscheen op 13 januari als bijlage bij De Morgen en op 15 januari bij de dagbladen Het Laatste Nieuws, Le Soir en Sudpresse.

In 2014 werkten beide spelers reeds samen aan deze gratis bijlage en na het overweldigend succes werd er beslist om ook dit jaar weer een gratis automagazine uit te werken. Brian Bollen haalt aan dat het magazine naar tevredenheid van de adverteerders werd opgepikt door de doelgroepen die men voor ogen had. Van alle lezers van Het Laatste Nieuws die van plan waren een nieuwe wagen te kopen, gaf 69% aan het magazine te hebben gelezen.