Mediastrategie

ZIGT vertaalt marketing- en communicatiedoelstellingen naar mediadoelstellingen. ZIGT beschikt over marktdata, relevante (doelgroep-)inzichten, benchmarks en vele jaren ervaring in data en in mensen. We beantwoorden investeringsvraagstukken, stellen gezamenlijk KPI’s vast en er wordt een optimale afstemming gezocht tussen de verschillende middelen en het communicatieconcept. ZIGT zorgt ervoor dat merken hun positie verbeteren in de markt waarin ze actief zijn.

Mediaplanning

Een mediastrategie kan niet zonder concreet inzetplan. Daarin maken we veel tactische keuzes en die worden hierin toegelicht. Welke kanalen worden ingezet, welke timing wordt gehanteerd, welke deadlines zijn er, welke mediaprognoses verwachten we te behalen en wat zijn de kosten? Wij leveren altijd een uitgebreid en duidelijk mediaplan op met een stevige onderbouwing van de door ons gemaakte tactische keuzes.

Media-inkoop

ZIGT kiest er bewust voor om geen bijdrage van mediaregies te vragen en zo uitsluitend de belangen van onze klanten van dienst te zijn. Hierdoor kan ZIGT als inkoper optreden in plaats van wederverkoper. Simpelweg leidt dit tot lagere mediatarieven voor onze klanten. Dat vinden wij normaal en hierdoor zijn wij vrij om de beste keuzes te maken.

Monitoring, optimalisatie en evaluatie

TV en online media kunnen, met behulp van bij ZIGT aanwezige data en software, real-time worden gemonitord en geoptimaliseerd. Dit stelt ons in staat om meteen, samen met onze klanten, bij te sturen.

Meer weten over onze mediabureaudiensten? Neem dan contact op met Laura Moerkerken.