De Morgen in een nieuw jasje
30-09-2014

Goede morgen
De Morgen in een nieuw jasje

Op dinsdag 7 oktober lanceert De Persgroep de vernieuwde De Morgen. Met deze vernieuwingsoperatie wil De Persgroep optimaal inspelen op de verwachtingen van de lezers en doorgaan met de positieve verkoopcijfers die de krant De Morgen de laatste maanden realiseerde.

Met een frisse nieuwe, roze getinte lay-out wil De Morgen naar eigen zeggen “als een zalm tegen de stroom in zwemmen” en zich aldus onderscheiden van de concurrentie. Volgens adjunct-hoofdredacteur Lisbeth Imbo moet De Morgen “durven roepen als de anderen zwijgen en moet de krant luisteren als iedereen schreeuwt”. Meer dan ooit zal De Morgen trachten om kleur te brengen wanneer iedereen het zwart-wit ziet en inzicht te bieden wanneer de andere zich blindstaren op de feiten. Kortom, De Morgen wil op een leuke manier tegendraads zijn en te allen tijde een kritische blik behouden om zo de lezer optimaal te kunnen informeren.

Niet alleen de lay-out van de krant wordt aangepast, ook op inhoudelijk vlak voert De Persgroep enkele wijzigingen door. Naast de wekelijkse boekenbijlage die, voortaan trouwens op een kleiner en handiger ‘halve berliner’ formaat wordt gedrukt, verschijnt De Morgen tijdens het weekend met een extra dikke cultuurkatern ‘Cult+’ en een nieuwe bijlage die de naam ‘Zeno’ meekreeg. In ‘Zeno’ wordt de focus gelegd op onderzoeksjournalistiek en is er ruimte voor diepgaande interviews.

Daarnaast wordt ook de online versie van De Morgen in een nieuw jasje gestoken. Over de precieze lay-out van de nieuwe website is nog niet veel bekend, wel liet De Persgroep weten dat abonnees zich kunnen verwachten aan een exclusieve ‘Plusomgeving’ waar zij toegang zullen hebben tot extra content. De mobiele applicatie voor iPhone en Android krijgt ook een opsmukbeurt en belooft de smartphonegebruiker een optimale leeservaring te zullen bieden.

Ondanks al deze vernieuwingen verandert er voor de adverteerder niet zo veel. Wanneer men kiest voor een advertentie in de nieuwskatern van De Morgen dan blijft alles bij het oude, de tarieven en formaten wijzigen wel voor zij die wensen te adverteren in de Cult-katern, de boekenbijlage of in Zeno en Cult+.

Voor meer informatie over de nieuwe formaten en tarieven kunt u terecht op www.persgroep.be